silalah kalau nak follow ^_^

Wednesday, January 16, 2013

Saya ready dah

Assalamualaikum my beloved me,

awak ni tak cukup matang la, awak asek nak main je dalam hidup ni, lagi, awak suka ambik kesempatan atas orang lain, awak pun suka sangat bazir masa, awak main2 sampai tak ingat yang masa terluang tu adalah baiknya digunakan untuk berhijrah ke arah yang lebih baik...

okey, tadi aku ada baca kot post dekat fb...dia cakap kita manusia ni dah banyak sangat dengan bicara2 hati semua nih...bosan, bosan, bosan...tapi bicara ilmi jarang pulak kita nak ambik kisah kan? haaa...apa bicara ilmi nih? bicara ilmi...perkara2 yang meningkatkan ilmu pengetahuan kita, yang penting pada Sang Pencipta....

Allahuakbar, jarangnya lah kita nak bazirkan masa yang ada untuk meningkatkan ilmu yang kita ada..ada tuh ilmu yang dia ada dari darjah 6 tak berubah-ubah jugak..tak naik-naik...yang mana dia belajar haram halal dari dulu tak pernah dia nak kisah..yang mana aurat atau tak tak pernah dia nak kisah..peduli hape dia! yang penting dia tak kacau orang lain dan mati nanti kubur lain-lain..

ada tuh yang ilmu dah makin berkurang..bukan ilmu kalau nak kira...iman...iman yang makin berkurang...okay, tipulah kalau nak kata manusia biasa ni tak pernah iman nak bertambah sentiasa..yelah! manusia biasa yang bukan pangkat nabi ni kan iman dok bertambah berkurang....tapi masalahnya kalau iman asek dok berkurang tu tak naik-naik macam nak sama dengan darjat enemy most muslim dah tu...haisyhh

mak aih! sentapp mak baca entry sendiri sebab mak pun bukannya baik sangat pun, iman pun dok berkurang eihh..tapi mak nak pesan..kalau sedar rasa-rasa iman dok berkurang tuh, meh la kita sama-sama naikkan iman balik...dengan cara apa, hampa pun tahu banyak eihh..dating hari2 dengan Sang Pencipta kita pun okay jugak, seronok apa nangis malam2 ditemani hujan renyai2, lepas tu merintih dengan Allah pasal pahala kita and betapa lalainya kita dalam menjalani hari2 seharian...

qiamullail, solat sunat taubat dengan hajat pun sounds nice jugak..tak adak eihh orang mati sebab penat sangat buat solat semua...malah semua ni tambah rasa syukur kita pada Allah, itu lagi penting kot..lagi kita rasa bermakna hidup yang sekejap kat dunia ni eihh..

baca Quran hari2 tu dah memey wajib dah..iye dok?? ke kalu rase tak sempat2 nak buat sebab busy sangat dok tarik gas oksigen and keluarkan gas CO2 dari dalam body tu, suka hatilah, mak pesan je..takut nanti tak sempat nak baca atau sentuh al-Quran sampai ajal baru rasa mengidam nak sentuh panduan Mu'min tu nanti...tak adelah, mak pesan jeee....

oklah! selepas ni, azam yang saya nak bina pada tahun ni dan insyaa Allah akan ditepati adalah meningkatkan ilmu yang sedia ada dengan ilmu2 bermanfaat yang dapat mendekatkan saya dengan yang Illahi...insyaa Allah, saya dah ready nak menjadi MAHAL...

maybe ramai yang wonder..kenapa baru nak rasa mahal? sebelum ni murah ke? hurm...agaklah sebab sebelum ni senang nak jumpa orang yang macam saya..yang cepat lalai, yang cepat sia-siakan masa, yang suka dengan benda2 laghah...sebab tu murah, sebab bersepah clon2 macam saya even tak serupa...so, sekarang ni saya nak bertaubat and cuba menjadi mahal ni..di mana saya akan menjadi yang sukar dijumpai dan yang menghargai masa yang singkat yang Allah bagi ni untuk beribadah yang lebih dan ikhlas padanya...

insyaa Allah...doakan saya...saya doakan awak semula...^_^


sincerely,

me (miena izuera, insan kerdil atas dunia)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...