silalah kalau nak follow ^_^

Saturday, January 19, 2013

Blog Seram

Assalamualaikum...



tadi aku baru je bace blog seram...sumpah seram babe...
tetiber teringat pasal kisah2 seram kat sekolah dulu..banyak tu memang banyak tapi satu haprak pun tak dapat nak dibuktikan kesahihan cerita tu semua..
biasalah..aku dengar dr kawan ni, dia dengar dr kawan dia, kawan die dengar dr senior, yg senior tu pulak dengar cerita seram la bagai ni dr kakak senior dia dulu...so, aku tak confirm la betul ke tak...dushh!

hee..aku ade bace satu entry ni..(bukan satu..banyak...) dekat ade satu laman ni pasal seram2..seyes sempoi dia..haa, nampak, aku pun da terikut cara dia cakap pulak...ceitt...

okay, berbalik pada cerita, minah ni cerita la pasal eksperiens die dengan mende2 luar alam manusia ni...pengalaman die sendiri..and semua ni buatkan aku terfikir yang sebenarnya aku tak banyak sangat pun pengalaman nak jumpa mende2 alah ni...syukur alhamdulillah...memey tokse pong ehh..

tapi ade la penah aku masuk first day for that year dekat sekolah asrama aku sendiri. aku dapat dom yang paling bawah sekali..okay, sebenanyer, a year before that, banyak la story aku dengar2 pasal dom tuh, lagi2 kalu kawan aku yang kene penampakan ni, tetibe tahun tuh aku dapat dom tuh, erm....sengattt...

pahtu masuk2 dom, aku kemas2 barang, tengok sapa batch aku yang sama dom nga aku, buat baik dengan akak2 dom, then malam pun melabuh..ceittt..ayat nak skematik...

okay, aku lupe nak cakap yang aku sebnanye dapat katil tengah...katil tengah yang bawah xdapat katil...okey, kalu korg...(korang la sangat)... ade chance nak dapat katil best, cariklah katil yang kedua, atas, or bawah sebab akan kena kipas kalu tido, so xde la nak kene ngorat dengan enche2 nyamuk2 yang tengah mencari mangsa ciuman berbisa mereka..

okay, straight to the point..gini., aku kan dapat katil tengah, pastu x kene kipas, pastu nyamuk malam tu sangat2 lah banyak...tak tahu, agak musim kot (padahal aku nak tutup rasa takut sebab aku dapat tahu dr kawan aku yg kate kalu nyamuk tetibe banyak dr biasa ni, biasanya ade keberadaan 'bende' tuh..

so, aku tarikla selimut tutup sampai kepala...okay, aku pun try la tido, pusing kanan, pusing kiri, tukar posisi straight pulak, pastu aku pusing kanan balik, pastu aku dok berzikir...(TI_PU)

pastu, malam tu aku rasa dingin yang teramat...angin macam luar biasa je rasa...aku xdengar walhal bunyi kipas pun sebab segala-gala rasa macam senyap giler....seriyessss!

pastu, aku pandang ke pintu dom, okay..bertutup..nasib baik akak ketua dom tutup sebelom tido hari tu, aku pun tarik selimut balik...then aku try tidor balik...xde sape pun yang jage.,..aku dah kenal pasti tadi masa nak tengok pintu dom...

then, aku dengar bunyi selipar luar dom jalan pi toilet..okay, toilet sebelah dom kami je...
aku pun cakap dalam hati...
'giler berani sape yang pi toilet malam2 tuh...'

lepas beberapa saat, aku tedengar pinti dom depan kami diketuk...bukan ketuk2 biasa tau...ketuk yang kuat and maha dahsyat la...berkali-kali...PERHATIAN! AKU BELUM TIDO AND INI BUKAN MIMPI!
sebab aku tak dapat tido, remember...

pastu giler kencang nadi aku malam tuh sebab bunyi ketuk2 tuh...aku try bace ayat kursi and yasin...(walaupun yasin x hafal lagi tyme tuh...) ..sempat bace dalam 10 ayat je, lepas tu aku try bace ayat kursi balik...okey,,tunggang tebalik...aku cube calm me down and then bace balik...ok dah betull..

lepas tu bunyi tuh hilang..lame jugak n scary bunyi tuh...aku tak dapat tido sampai bunyi jam loceng kawan aku bunyi pukul 5..bayangkanlah aku jadi zombie esok pagi sebab tak lena tido...

tapi bayangkanlah...kalula orang yang men ketuk2 pintu dom malam tuh, logik ke nak buat first day of the year and kuat2 macam tu? tak nak kena baham dengan senior2 ke or warden asrama?

ini bukan main2..ini betul2...sumpah aku dengar...x tipu! tapi tak tahulah korang macam mana...depend kat korang nak percaya ke tak..tapi cerite nih adalah salah satu yang paling scary dalam idop aku...

lagi2 bile esok harinye bile aku tanya orang lain, diorang cakap diorang tak dengar apa2 pun walaupun nak tido tu memang susah...so, aku tambah2 scary...aku yakin dengan apa yang aku dengar tapi kalau aku dengar walau tak tido, patutnye dorang dengar jugak..boleh share perasaan...(motif?)

tapi tu lah...ade lagi aku penah kena masa aku teman kawan aku siapkan keje sekolah die time form 5 dulu dkt library asrama yang lagi banyak cerite-cerite sensasi sampai 5 pg, tp maybe next time la pulak aku cerite...
lex2 dulu....reminder, kalu rase free, silalah komen post ni kat bawah...tenkiu...^__^

assalamualaikum! awak paling cantik/hensem kalu jawab salam...


official mina aziz

1 comment:

AbdiahAziz said...

aku penah tidur sebelah gambar garfield..then die gelak kat aku, dah lah katil atas..apa lagi.melompat la aku..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...